Zasadniczą funkcją Aniołów jest sprawowanie opieki nad stworzeniami. Opiekują się nie tylko ludźmi, ale także całymi narodami. Wiadomo, że narodem izraelskim opiekował się Anioł Jahwe, w jego zaś imieniu rolę tę pełnił, jak poświadcza Daniel, Archanioł Michał. Przykładem opieki i interwencji Anioła Stróża jest Portugalia. W najnowszych czasach jest to jak dotąd jedyne, w pełni potwierdzone przez Kościół objawienie narodowego Anioła Stróża.

Zamieszczone poniżej orędzia Anioła Stróża Polski mają za cel pobudzić Polaków do ufnych próśb o Jego wstawiennictwa, lecz także obudzić prawdziwą wiarę, przestrzec przed zagrożeniami i uświadomić powołanie w łączności z Kościołem, który przeżywa kryzys na tle ogólnej sytuacji. Kościół w Polsce jest Kościołem nieustannego przełomu, który dokonuje się w dzieciach Bożych. Jak Chrystus, ma on swój Tabor i Kalwarię. Jednak tylko Kościół ma gwarancję, że Chrystus będzie z nim po wszystkie dni aż do skończenia świata. Można mówić o kryzysie poszczególnych ludzi – nie jest to jednak kryzys Kościoła jako Dobrego Nauczyciela, który naucza w prawdzie.

Wszystkie orędzia Anioła Stróża Polski publikowane dotychczas na tej stronie posiadają NIHIL OBSTAT.

sobota, 11 maja 2013

Ku różańcowemu zwycięstwu

Ksiądz Stanisław Małkowski

W niedzielę 19 maja obchodzimy uroczystość zesłania Ducha Świętego poprzedzaną nowenną, rozpoczynającą się 10 maja w piątek. A w tym dniu pamięci o ”drugim Katyniu” czytamy w liturgii słowa Bożego: „Przestań się lękać, przemawiaj i nie milcz, bo Ja jestem z tobą”, mówi Jezus, który w Ewangelii zapewnia: „Smutek wasz zamieni się w radość” (J 16,20). Jezusowe wezwanie do odwagi powtarza się w Nowym Testamencie wielokrotnie. Odwaga wynika z wiary w żywą i zwycięską obecność Jezusa z nami. Słabość ludzka spotyka się z Bożą mocą. Fałszywe przekonanie o możliwościach człowieka w znaczeniu władzy i siły wynika z pychy, czego znakiem jest nierozumna budowa wieży Babel i porażka próby zjednoczenia ludzi bez Boga (Rdz 11,1-9). Kolejnym takim projektem jest UE jako związek socjalistycznych republik europejskich. Ówczesne pomieszanie języków nazywa się dzisiaj zapaścią semantyczną, gdy słowa tracą sens i znaczenie. Duch Święty naprawia to, co dawni i współcześni budowniczowie wieży Babel zepsuli i psują. Warunkiem pokonania rozłamów i powstania wspólnoty jednoczącej ludzi jest mowa miłości i prawdy. Taką mową jest najpierw modlitwa, a jej szczególnym wyrazem – różaniec i Krucjata Różańcowa w Polsce.
Mówi do nas Maryja Królowa Polski: „Dzieci mojego serca, dzieci mojego królestwa, dziękuję wam za waszą modlitwę i wytrwanie. Duch Święty wzniecił w sercach potrzebę Krucjaty i złożył w moim sercu jej owocowanie. Każdy, kto czuje w swoim sercu potrzebę modlitwy za moje królestwo poddał się działaniu Ducha Świętego. Moje serce jest źródłem różańca świętego. Z mojego serca płynie jego moc. W moim sercu są zawarte wszystkie tajemnice życia i zwycięstwa mojego Syna – od wcielenia, przez życie, śmierć i zmartwychwstanie. Te tajemnice są równocześnie drogą każdego mojego dziecka. Módlcie się ze mną w moim sercu! Módlcie się i nie ustawajcie! Różaniec daje moc zwycięstwa moim dzieciom. Siły zła atakują Krucjatę Różańcową z niesłychaną nienawiścią. Wy waszą modlitwą bronicie jej i osłaniacie ją. Jestem z wami i wam błogosławię. Radością przepełnia się moje serce, patrząc na waszą modlitwę ufną i pełną wiary. Bądźcie wytrwali i pokorni w modlitwie. Błogosławieństwo Matki dla dzieci, błogosławieństwo Ojca i Syna. Proście o Ducha dla waszej ojczyzny, o Ducha Pocieszyciela. Trwa wieczernik serc, wieczernik radości, wieczernik Polski. Módlcie się i czuwajcie, a Duch zstąpi, aby przemienić oblicze ziemi. To jest wasz czas, kiedy połączy się niebo z ziemią w Duchu Ojca i Syna. Oto jest wieczernik Krucjaty”.
Naszą odpowiedzią na bełkot wypełniający media mętnego nurtu lub głównego ścieku są słowa „tak” i „nie”. Umiejętność rozróżniania, komu, czemu, jak i kiedy powiedzieć „tak” albo „nie”, zawdzięczamy Duchowi Świętemu i Maryi – Matce Słowa, które w niej stało się ciałem. Modlitwa i czyn płyną z wiary w Chrystusa jako Drogę, Prawdę i Życie (J 14,6). Trwajmy na modlitwie razem z Maryją Królową Polskiego Narodu i św. Stanisławem biskupem – patronem ładu moralnego w Polsce.

za zgodą i wiedzą Autora